برگزاری تئاتر تعاملی برای صحبت در زمینه مشکلات بیماری ایدز

سالن نمایش دانشگاه دولتی پزشکی شهر اسمالنِسک مجهز به تجهیزات رتبه‌دهی به نمایش‌هایی خواهد شد که با مضمون مشکلات بیماری ایدز به نمایش درخواهند آمد.

سالن نمایش دانشگاه دولتی پزشکی شهر اسمالنِسک مجهز به تجهیزات رتبه‌دهی به نمایش‌هایی خواهد شد که با مضمون مشکلات بیماری ایدز به نمایش درخواهند آمد.

روز ۲۴ جولای، دانشجویان دانشگاه پزشکی شهر اسمالنسک در صدد هستند تا طرح خود را در قالب یک تئاتر تعاملی به اجرا درآوردند. در قالب این برنامه تلاش خواهد شد تا اطلاع­ رسانی و آگاهی ­رسانی در زمینه ابتلا و پیشگیری از ویروس ایدز و همچنین عدم تبعیض در زمینه مبتلایان به این بیماری را اجرا نمایند. نمایش­ها برای دانش­ آموزان کلاس­های ۹ تا۱۱ صورت می­پذیرد. ماتویِ نویکوف از ایده­ پردازان این طرح، این موضوع را برای خبرگزاری «تاس» تشریح کرد.

طرح حاضر در قالب سه نمایشنامه در تئاتر تعاملی «مشکل بزرگ کوچک» به اجرا درمی ­آید. این نمایش­ها در اواخر ماه دسامبر ۲۰۲۱ میلادی در دانشگاه دولتی پزشکی اسمالنسک روی صحنه خواهند رفت. هدف اصلی طرح، اطلاع­رسانی به کودکان در زمینه واکنش­های آنها به اطلاعات درباره ویروس ایدز، پیشگیری از ابتلا و رفتار صحیح به دور از تبعیض در مواجهه با افراد مبتلا به بیماری ایدز است.

قهرمان اصلی نمایش­ها دختری است که با بیماران مبتلا به بیماری ایدز روبرو می­شود و در این فکر است که کدام رفتارهای وی می­توانند برای اطرافیان او خطر آفرین باشند. صندلی­های سالن نمایش مجهز به دکمه ­های رتبه ­دهی هستند. تماشاچیان باید به این سوال پاسخ دهند که آیا می­توانند این افراد را در آغوش بگیرند، به آنها آب بدهند یا زمانی که از دستشان خون می­چکد، به آنها کمک کنند. بیشتر مردم این پاسخ­ها را نمی‌دانند. گروه دانشجویان پزشکی با اجرای این نمایش­ها قصد دارند مخاطب خود را در سالن در شرایطی قرار بدهند که نیاز به تصمیم ­گیری و اجرای تصمیم باشد.

انتظار می‌رود بیش از ۵۴۰ دانش‌آموز کلاس‌های ۹ تا ۱۱ شهر اسمالنسک در این برنامه حاضر شوند. سناریوها را دانشجویان دانشگاه پزشکی این شهر خواهند نوشت و کارگردان این برنامه آلکساندرا ایوانوا از تئاتر این شهر است. از ماه دسامبر تبلیغات این برنامه آغاز خواهد شد و بنرهای تبلیغاتی را در شهر نصب خواهند کرد. برای اجرای پروژه «مشکل بزرگ کوچک» ۸۴ هزار روبل از محل بسته­ های حمایتی جشنواره­ های جوانان در قالب طرح­هایی با مضامین اجتماعی تخصیص یافته است.  سازمان منطقه ­ای پزشکان داوطلب حمایت خود را از این طرح اعلام کرده است.

کد خبر 10029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =